niedziela, 4 października 2009

Książeczka Sanepidowska


Aby móc pracować np. w magazynie spożywczym (taki sam wymóg dotyczy pracownika gastronomi, sklepów spożywczych etc.) koniecznie trzeba posiadać książeczkę do celów sanitarno epidemiologicznych. Można ją sobie wyrobić na własną rękę, taka sytuacja dotyczy głównie osób szukających pracy ponieważ jest to często warunek konieczny do otrzymania umowy. Zdarza się jednak, że książeczka wyrabiana jest w trakcie zatrudnienia i wtedy koszty pokrywa pracodawca. Koszt książeczki to ok. 100pln. Wyrobienie jej to w zależności od miasta, województwa trzykrotna lub jednorazowa wizyta w Sanepidzie oraz badania lekarskie. Książeczka ważna jest rok. Po tym okresie należy się ponownie zgłosić do lekarza medycyny pracy.

Trzeba przyznać, że są to specyficzne badania....

4 komentarze:

  1. Na początku studiów pracowałam w kinie ( obsługa baru) i też musiałam wyrobić sobie książeczkę. Koszt wynosił 100 zł. Wielu współpracowników z kina chwaliło się, że kupiło już podbite książeczki za 50 zł w internecie:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to prawda obsługa baru też potrzebuję książeczkę sanepidowską by móc pracować

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednak, w tej sytuacji, te kupne książeczki, nie pokazywały stanu zdrowia zatrudnionych osób:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, mamy takie czasy, że prawie wszystko można kupić. Dużo zależy od naszej uczciwości, której wielu brakuje.

    OdpowiedzUsuń