wtorek, 1 grudnia 2009

Manager - choachem??!!


Coaching jest efektywną formą doradzania i wspierania ludzi w rozwoju osobistym. Dotyczy zarówno obszaru zawodowego, jak i prywatnego. Fundamentalną rolą coacha jest sprawianie, by osoba wspierana odkrywała swoje możliwości. Dobry coaching to poszerzanie widzenia i rozumienia świata, systemu, w jakim funkcjonujemy, by podejmować lepsze decyzje. To udzielanie wysokiej jakości informacji zwrotnej i kontakt zbudowany na zaufaniu i wzajemnej ciekawości w przeciwieństwie do podawania recept i sugerowania własnych rozwiązań bez zrozumienia kontekstu i potrzeb klienta. Dobrego coacha cechuje: otwartość, szacunek, empatia, skuteczność, elastyczność, etyka.

Coaching to najdynamiczniej rozwijająca się branża gospodarki w ostatnich czasach. Zainteresowanie coachem w Polsce stale rośnie. Spora część obecnych lub przyszłych coachów to pracownicy działów HR.

Coaching to jedno z narzędzi rozwoju osobistego i zespołowego dlatego pracownik HR z pewnością nie zrezygnuje z coachingu, który musi się znaleźć obok licznych kursów, szkoleń...

Jeżeli przyjmiemy, że na coaching będą decydowali się głównie HR-owcy i managerowie aby pomagać pracownikowi w rozszerzeniu i stosowaniu jego własnych umiejętności, wiedzy i możliwości w miejscu pracy, motywowaniu pracownika do lepszej pracy to z pewnością, że przed managerem stoją nowe możliwości. Zadaniem managera byłaby postawa eksperta w konkretnej dziedzinie i inspirowanie pracownika do osiągnięcia najlepszych efektów. Rolą managera byłoby również pomaganie pracownikowi we wskazaniu celu lub kierunku, w którym powinny zmierzać jego wysiłki.

Coaching w wydaniu managerskim, to zaangażowanie we wspieranie innych, aby umożliwić im realizację ich potencjału. Być może właśnie dzięki temu coach usłyszy kiedyś, że był jedną z tych osób, którym wiele się w życiu zawdzięcza…

źródło: www.hrstandard.pl i Personel Plus nr 5/2009

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz