niedziela, 13 września 2009

"CZARNE" słowa


Panowanie nad atmosferą w trakcie rozmowy z klientem nie jest takie trudne jakby się wydawało. Słowa, które wypowiadamy mają jednak ogromne znaczenie dlatego warto je przemyśleć zanim wypłyną z naszych ust. Często chcemy coś wytłumaczyć rozmówcy ale dobieramy niewłaściwe słowa i ... Poniżej przedstawiam kilka takich przykładów:

Zwyczajowe CZARNE słowa:
1. "Mamy komplet części zamiennych" znacznie lepiej brzmi zdanie wypowiedziane w ten sposób: "Mamy wszystkie części potrzebne do naprawy samochodu"

2. "Nasi korektorzy wyłapują każdą literówkę a nazwisko prezesa sprawdzają trzy razy" Zwrot najprawdopodobniej został użyty jako gwarancja doskonałości pracy jednak osoba ta powinna powiedzieć "Nasi specjaliści dokładnie sprawdzają każdy tekst"

3. "W razie awarii udostępniamy zastępczą kopiarkę aż do usunięcia usterki" Zdecydowanie lepiej zabrzmią słowa wypowiedziane w ten sposób: "W razie konieczności udostępnimy nową kopiarkę" lub "Na czas pobytu w serwisie udostępnimy inną kopiarkę".

W niemal każdym zakładzie pracy padają stwierdzenia, których osoba wypowiadająca potem żałuję, a których nie da się już cofnąć. Warto zwrócić na nie uwagę i postarać się je wyeliminować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz