piątek, 25 września 2009

Atmosfera w pracy


Większą część dnia spędzamy w pracy. Co zrobić zatem by lubić swoją pracę, by chętnie do niej chodzić, by dawała nam radość? Jak stworzyć takie środowisko pracy by czuć się w nim dobrze i by nie chcieć z niej zrezygnować?? Czy jest to w ogóle możliwe??

Miejsce, w którym dobrze się czujemy jest odbierane przez nas jako to, do którego chętnie chodzimy, które daje nam możliwość samorealizacji. Ludzie, którzy dobrze się czują w miejscu pracy charakteryzują się:

* większa energia,
* większą pewność siebie,
* entuzjazm do swojej pracy,
* pozytywne nastawienie.

Swoim dobrym humorem ożywiają miejsce pracy i zarażają innych swoją pozytywną energią. Dobra atmosfera zmniejsza panujące wokół napięcia i sprawia, że nasze życie staje się łatwiejsze. Śmiech to zdrowie, działa oczyszczająco. Nikt nie czuję się wtedy samotny czy odrzucony. A przyjazna atmosfera wzmacnia motywację.

Dbanie o dobrą atmosferę pracy, nie oznacza, że obowiązki zawodowe zejdą na dalszy plan. Każdy przecież wie co do niego należy i zna terminy, których musi się trzymać. Praca jest wykonana lecz z dużo większą motywacją i radością. Nie należy tłumić tak pozytywnych odczuć, jak radość, śmiech tylko dlatego, że jesteśmy w pracy. Każdy pracodawca powinien dążyć do stworzenia takiego środowiska, w którym ludzie czuliby się swobodnie.

Tak powinno być tylko czy obecnie komuś zależy na dobrej atmosferze pracy?? Czy taka atmosfera jest możliwa kiedy koleżanka zza biura to konkurencja?? To przykre, że w większości obecnych firm atmosfera jest daleka od przyjaznej tylko czego oczekiwać skoro w "powietrzu" wiszą zwolnienia...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz